• darkblurbg

Na lang zoeken, veel bezichtigingen en flink onderhandelen, heb je eindelijk je droomhuis gevonden. Hieronder zie je wat er allemaal komt kijken bij het afsluiten van je hypotheek.

Stap 1: Gratis oriënterend gesprek

Om je zo goed mogelijk te helpen, starten we elk adviestraject met een gratis oriëntatiegesprek.
Tijdens dit gesprek:

  • Bespreken we je persoonlijke situatie; we willen namelijk graag eerst kennis met je maken
  • Leggen we uit wie we zijn, hoe wij werken en wat je van ons kunt verwachten
  • Geven we je een beeld van wat er komt kijken bij het kopen van een huis en afsluiten van een hypotheek
  • Geven we een indicatie van wat je kunt lenen en wat je maandlasten zullen zijn
  • Gaan we in op de mogelijkheden van energiezuinig maken van je huis
  • Beantwoorden we alle vragen die je hebt

Welke gegevens zijn handig om mee te nemen naar het oriënterende gesprek?

  • Paspoort of ID-kaart
  • Recente salarisstrook
  • Overzicht lopende financiële verplichtingen

Voor een compleet overzicht van de benodigde stukken klik hier.

 

Stap 2: Het adviesgesprek

Zodra je een woning (onder voorbehoud) hebt gekocht, plannen we het adviesgesprek in.
Om het gesprek en de uiteindelijke acceptatie van je hypotheek vlot te laten verlopen, bereiden wij ons graag goed voor. Je kunt ons hierbij helpen door de gevraagde informatie vooraf digitaal aan te leveren. We leggen je uit hoe je dat doet.

Tijdens het adviesgesprek:

  • Gaan we verder in op je persoonlijke situatie, wensen en doelstellingen
  • Geven we informatie over de verschillende hypotheekconstructies
  • Bespreken we de fiscaliteiten die op jouw situatie van toepassing zijn
  • Gaan we op zoek naar het beste hypotheekaanbod voor jou. We vergelijken een groot aantal hypotheekaanbieders op basis van rente, voorwaarden en snelheid van het offertetraject
  • Gaan we in op de mogelijkheden van het energiezuinig maken van je huis
  • Berekenen we je bruto en netto maandlasten
  • Geven we je inzicht in de risico’s van overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid en brengen we hiervoor passende oplossingen in beeld

 

Stap 3: Acceptatie en offerte traject

Na het adviesgesprek en het ondertekenen van de opdracht tot dienstverlening, werken wij het adviesrapport verder voor je uit. Dit rapport bespreken we met je en na jouw akkoord vragen we de hypotheekofferte en bijbehorende verzekeringen voor je aan. Na tekenen van de hypotheekofferte sturen wij het complete hypotheekdossier op naar de geldverstrekker. Mocht er een bankgarantie nodig zijn dan regelen we dit ook voor je.

Naast de hypotheek, kunnen we ook schadeverzekeringen voor je verzorgen: inboedel, opstal, aansprakelijkheid en rechtsbijstandverzekering. We bemiddelen voor een groot aantal verzekeraars, zodat we je hier ook het beste aanbod in kunnen doen.

 

Stap 4: Bij de notaris

De hypotheekverstrekker heeft contact met de notaris en zorgt dat het geld op tijd op de rekening van de notaris staat. Je ontvangt van de notaris een overzicht (afrekening) van de geldstromen. Als er sprake is van het inbrengen van eigen geld, dan staat dit ook op de afrekening.


Bij een verbouwing is er vaak sprake van een bouwdepot. Ook het energiezuinig maken van je huis wordt uit een bouwdepot betaald. Je ontvangt formulieren om geld op te nemen uit dit bouwdepot.

Als je de akte van levering en de hypotheekakte hebt getekend, ben je de trotse eigenaar van je nieuwe woning. Gefeliciteerd!

 

Stap 5: Na het afsluiten

Wist je dat je recht hebt op nazorg wanneer je een ‘financieel product’ hebt gekocht? Dit betekent dat wij zorgplicht hebben: wanneer er bijvoorbeeld wijzigingen in de wet zijn die van toepassing zijn op jouw hypotheek, moéten wij jou daarover informeren.

Wij zien dit echter niet als plicht, maar als een vanzelfsprekende, goede service. En daarin doen we meer dan we volgens de regels zouden moeten. We informeren je wanneer er voor jou belangrijke wijzigingen zijn of wanneer er besparingen mogelijk zijn, maar we staan ook in andere situatie voor je klaar. Bijvoorbeeld als je persoonlijke situatie verandert, door:

  • Gezinsuitbreiding
  • Ander werk
  • Scheiding
  • Pensionering

Uiteraard kun je altijd contact met ons opnemen wanneer je vragen hebt over je hypotheek of andere financiële zaken.

Periodiek contact

Omdat we willen weten of het afgesloten product tijdens de looptijd ook nog bij je persoonlijk situatie past nemen we periodiek contact met je op. Eens per twee a drie jaar vragen we een uurtje van je tijd in een persoonlijk gesprek. Dit gesprek is kosteloos, is gratis én levert je altijd wat op.

Hypotheekadvies

VRIJBLIJVEND ORIËNTEREND GESPREK

Vrijblijvend is ook écht vrijblijvend – geen addertjes en jíj beslist of je na kennismaking verder met ons in gesprek wilt